Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň a efektivita externí kontroly škol v Libereckém kraji (zaměřeno na kompetence zřizovatelů a vzájemnou spolupráci při provádění kontroly)
Majerová, Jana ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce analyzuje a hodnotí stav a fungování současného systému evaluace školství v České republice, rozebírá příčiny a důsledky vlivu jednotlivých faktorů na jeho kvalitu a zjištěné poznatky shrnuje v návrhu nového pojetí externí evaluace škol. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumu názorů ředitelů, zřizovatelů a pracovníků České školní inspekce v Libereckém kraji, z analýzy národního projektu Cestou ke kvalitě realizovaného v rámci České republiky, ale také ze stanovisek mezinárodních odborných týmů zaměřených na provádění hodnocení školských systémů, jako je Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), společnost McKinsey & Company a Stálá konference ústředních a generálních inspektorátů vzdělávání (SICI). Pozornost je zaměřena na zjišťování míry kompetencí a zodpovědnosti jednotlivých subjektů vzdělávací politiky, na oblast odborné kvalifikace zřizovatelů a vyvozování důsledků z těchto aspektů vyplývajících. Významnou součástí procesu zvyšování kvality škol je nejen poskytování pomoci a podpory školám erudovanými hodnotiteli, ale i vytvoření vzájemné provázanosti a spolupráce všech zúčastněných stran. Důraz je kladen na spolupráci externích hodnotitelů České školní inspekce a zřizovatele, ale především na míru a kvalitu spolupráce hodnotitelů se školami...
Evaluace a autoevaluace školského managementu
Geringová, Lenka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průběh evaluace a autoevaluace školského managementu ve střediscích volného času (dále jen SVČ) ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem a zda vůbec evaluace a autoevaluace školského managementu v SVČ probíhá, a to včetně zdrojů, metod a kritérií, které jsou používány. V teoretické části diplomové práce je vymezen původ a význam pojmu evaluace a autoevaluace a představení hlavních teorií této disciplíny v rámci tzv. Stromu evaluačních teorií. Dále je zde SVČ zařazeno do systému českého školství a typů vzdělávání, formálního, neformálního vzdělávání a informálního učení. Jednotlivé kapitoly se zabývají obecným představením organizace SVČ, vymezením školského managementu (včetně zákonem stanovených požadavků na vzdělání), evaluačními nástroji, projekty, metodami, kompetencemi a kompetenčními modely středního managementu v SVČ. Jsou zde představeny evaluační nástroje vytvořené pro potřeby SVČ, především online systém OLINA. V empirické části jsou data zpracována kombinací kvantitativního šetření (dotazníkové šetření v SVČ Středočeského kraje a Prahy) a případové studie, kdy analýza aktuálního stavu evaluace a autoevaluace ve vybraném SVČ mapuje procesy evaluace a využívání výsledků těchto procesů pro podporu profesního rozvoje středního...
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení
Čmolíková, Václava ; Fantová, Věra (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení AUTOR: Václava Čmolíková KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Věra Fantová ABSTRAKT: Cílem této práce bylo podat přehled o přístupu mateřských škol k autoevaluaci z pohledu řízení, porovnat realitu v mateřských školách a sloučených celků základních a mateřských škol jak v oblasti realizace autoevaluace, tak i přijímaných opatření, která vycházejí ze zprávy vlastního hodnocení. V teoretické části jsou zaznamenány některé základní termíny týkající se autoevaluace, řízení školy a legislativního rámce. Předmětem výzkumného šetření bylo zmapovat, jakým způsobem vedoucí pracovníci samostatných mateřských škol a sloučených celků základních a mateřských škol, oblast řízení vyhodnocují. Výsledkem je sumarizace přístupu škol k autoevaluaci řízení, která poukazuje na přetrvávající problémy v procesu hodnocení řízení mateřských škol a pootevírá cestu k poznání a zefektivnění autoevaluace v oblasti řízení mateřské školy. Klíčová slova: Evaluace, autoevaluace, řízení školy, styly řízení, ředitel
Funkce evaluace a autoevaluace v řídícím procesu škol
Matějovská, Alena ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu evaluace a autoevaluace v řídícím procesu škol. Tento proces je jednou z důležitých činností škol, který je-li prováděn správně, vede mnohdy k efektivnímu usměrňování činnosti rozvoje školy, k vytváření kvalitní školy a ke spokojenosti všech zúčastněných stran. V teoretické části práce jsou objasněny základní pojmy celého procesu evaluace, které vycházejí z poznatků odborné literatury a jeho legislativní východiska v kontextu současných změn. Výzkumná část práce zahrnuje metaanalýzu závěrečných bakalářských prací, které se zabývají procesem evaluace a autoevaluace. Na základě jejich výzkumných šetření byl vytvořen obecný postup při hodnocení ředitelů škol zřizovateli škol a jsou pojmenovány hlavní zásady ředitelů škol, které vedou ke zkvalitnění jejich řídící činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: Evaluace, autoevaluace, hodnocení, kvalita, ředitel školy, zřizovatel školy.
Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání
Šebestová, Milena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.